Άλλη μια πρωτιά για τη μεσογειακή διατροφή

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (2018-2019-2020) η μεσογειακή διατροφή ανακηρύχθηκε ως η καλύτερη δίαιτα συνολικά στην ετήσια κατάταξη  του περιοδικού U.S. News & World Report.

Το 2018, η μεσογειακή διατροφή μαζί με την διατροφή DASH (Διατροφικές Προσεγγίσεις για την Διακοπή της Υπέρτασης) μοιράστηκαν τις κορυφαίες διακρίσεις. Και οι δύο εστιάζουν στα φρούτα, στα λαχανικά και στα δημητριακά ολικής αλέσεως. Η κετογονική δίαιτα, μια από τις πιο δημοφιλείς, πήγε και πάλι καλά στην ετήσια έρευνα, αλλά μόνο στη κατηγορία γρήγορης απώλειας βάρους. Συνολικά, δεν αξιολογήθηκε σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Η Angela Haupt, διευθύντρια Υγείας αναφέρει για τη συγκεκριμένη δημοσίευση πως η φετινή λίστα δεν έχει εκπλήξεις, καθώς περιλαμβάνει αρκετές δίαιτες που έχουν χαρακτηριστεί εξαιρετικές στο παρελθόν. ‘’Οι μοντέρνες δίαιτες συνήθως δεν πρόκειται να βρεθούν στη λίστα αυτή’’, αναφέρει, εξηγώντας πως ‘’οι ειδικοί αναζητούν διατροφικά πλάνα που έχουν σταθερή έρευνα και ισχύ’’.

 Η διατροφική κατάταξη βρίσκεται στην 10η χρονιά.

 Οι ειδικοί που συγκεντρώθηκαν φέτος κατέταξαν 35 διατροφικά προγράμματα συγκριτικά με την περσινή χρονιά που τα προγράμματα ήταν 41.  Εκτός από την κατηγορία των καλύτερων διατροφικών πλάνων, κατέταξαν και τα παρακάτω:

  • Καλύτερες δίαιτες για απώλεια βάρους
  • Καλύτερες εμπορικές δίαιτες
  • Καλύτερες δίαιτες για γρήγορη απώλεια βάρους
  • Καλύτερες δίαιτες για υγιεινή διατροφή
  • Ευκολότερες δίαιτες για να ακολουθήσετε
  • Καλύτερες δίαιτες εάν έχετε διαβήτη
  • Καλύτερες δίαιτες εάν έχετε καρδιακή νόσο
  • Καλύτερες δίαιτες με βάση τις φυτικές ίνες

Η ομάδα εμπειρογνώμων αποτελούνταν από αναγνωρισμένους σε εθνικό επίπεδο ειδικούς στην δίαιτα, τη διατροφή, την παχυσαρκία, την διατροφική ψυχολογία, τον διαβήτη και την καρδιακή νόσο.  Εξετάστηκαν 7 κριτήρια, όπως το πόσο εύκολο είναι να ακολουθηθεί ένα πρόγραμμα, την ικανότητα του να παράγει βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους, τη διατροφική του πληρότητα, την ασφάλεια του και τις δυνατότητες του για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του διαβήτη και της καρδιακής νόσου.  Ζητήθηκε επίσης από τους ειδικούς να προσθέσουν κάποιες πιο συγκεκριμένες συμβουλές ή σχόλια που θεωρούσαν χρήσιμα.

Οι νικητές για το 2020:

Η καλύτερη όλων:  

Η μεσογειακή διατροφή βρέθηκε στη πρώτη θέση , ακολουθώντας οι εξής:

  • H δίαιτα της ευέλικτης χορτοφαγικής (flexitarian) και η DASH  μοιράζονται τη δεύτερη
  • Η δίαιτα WW (weight watchrs) βρίσκεται  στη τέταρτη θέση

Οι καλύτερες δίαιτες για την απώλεια βάρους:  

Η δίαιτα WW βρίσκεται στη πρώτη θέση και ακολουθούν:

  • Η ογκομετρική δίαιτα (volumetrics), η οποία δίνει έμφαση στα τρόφιμα με χαμηλές θερμίδες αλλά πλούσια σε διατροφικές αξίες και η χορτοφαγική δίαιτα (χωρίς κρέας και γαλακτοκομικά) μοιράζονται τη δεύτερη θέση
  • Η ευέλικτη φυτοφαγική (flexitarian) έλαβε τη τέταρτη θέση

Καλύτερες εμπορικές δίαιτες:  

Η WW έλαβε τη πρώτη θέση, ακολουθώντας οι εξής:

  • Η Jenny Craig (προσυσκευασμένα γεύματα χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες, με την υποστήριξη και τις συμβουλές ειδικών)
  • Θρεπτική διατροφή (τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, χαμηλά σε θερμίδες)

Οι καλύτερες δίαιτες γρήγορης απώλειας βάρους:  

Η διατροφή HMR (ροφήματα αντικατάστασης γεύματος, μαζί με λαχανικά και φρούτα) έλαβε τη πρώτη θέση, ακολουθώντας οι εξής:

  • Η διατροφή Optavia (ένα μείγμα υγιεινών τροφίμων και προϊόντων που ονομάζονται”Fuelings”)
  • Τέσσερις δίαιτες βρίσκονται στη tρίτη θέση: Η WW, η Jenny Craig, η Atkins (χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες) και η δίαιτα ”keto”(υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες).

     

    Καλύτερες δίαιτες για μια υγιεινή διατροφή:

    Η Μεσογειακή διατροφή και η DASH βρίσκονται στη πρώτη θέση και ακολουθούν:

    • H διατροφή της ευέλικτης χορτοφαγικής (flexitarian)
    • Η MIND (συνδυάζει την μεσογειακή διατροφή και την DASH, με στόχο την ενίσχυση του εγκεφάλου).

    Ευκολότερες δίαιτες για να ακολουθήσετε :  

    Η Μεσογειακή διατροφή βρίσκεται στη πρώτη θέση και ακολουθούν :

    • Η διατροφή Flexitarian στη δεύτερη θέση
    • Η WW και MIND βρίσκονται στη τρίτη.

    Οι καλύτερες δίαιτες για τον διαβήτη:  

  • Η Μεσογειακή διατροφή καταλαμβάνει τη πρώτη θέση και ακολουθούν τέσσερις δίαιτες που μοιράζονται τη δεύτερη θέση:

    • Η DASH
    • Η χορτοφαγική
    • Η Mayo Clinic Diet (δίνει έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά και την άσκηση)
    • Η Vegan διατροφή

    Οι καλύτερες δίαιτες για την υγεία της καρδιάς:

    Η Ornish Diet (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, υδατάνθρακες και πρωτεΐνες) βρίσκεται στη πρώτη θέση και ακολουθούν:

    • Η Μεσογειακή
    • Η DASH

    Καλύτερες φυτικές δίαιτες:

    Η Μεσογειακή βρίσκεται στη πρώτη θέση και ακολουθούν:

    • Η ευέλικτη χορτοφαγική (Flexitarian)
    • Η Ornish, η χορτοφαγική και η Nordic μοιράζονται τη τρίτη θέση.  Η Nordic, μια πρόσφατη προσθήκη στη λίστα εστιάζει στα ψάρια, στα λαχανικά και στα δημητριακά ολικής αλέσεως. 

Χαμηλότερα στη λίστα

Το νούμερο 35 στη συνολική λίστα ανήκει στη δίαιτα Dukan, η οποία περιορίζει τους υδατάνθρακες και δίνει έμφαση στις πρωτεΐνες.  Παρόλο που η κετογονική κέρδισε μια θέση στη λίστα για την πιο γρήγορη απώλεια βάρους, κατέλαβε την 34η θέση στη συνολική κατάταξη. Η διατροφή Whole30 βρέθηκε στην 33η θέση. Η συγκεκριμένη διατροφή απαγορεύει τη προσθήκη ζάχαρης, το αλκοόλ, τα δημητριακά και τα γαλακτοκομικά για 30 ημέρες. Οι ειδικοί χαρακτήρισαν τις συγκεκριμένες δίαιτες πιο περιοριστικές και μη βιώσιμες σε μακροπρόθεσμη διάρκεια.

12 λόγοι να αγαπήσετε την Μεσογειακή διατροφή

  1. Εκπληξη! Δεν χρειάζεται να μετράτε τις θερμίδες

Δεν θα χρειαστείτε κομπιουτεράκι για αυτό το διατροφικό πλάνο. Αντί να προσθέτετε αριθμούς, αφαιρέστε απλά τα κακά λίπη και αντικαταστείτε τα με καλά λίπη που είναι ωφέλιμα για την  καρδιά σας. Αγοράστε ελαιόλαδο και αποφύγετε το βούτυρο. Δοκιμάστε να βάλετε στη διατροφή σας πουλερικά και ψάρια αντί για το κόκκινο κρέας.  Απολαύστε τα φρέσκα φρούτα και αποφύγετε τα γλυκά ως επιδόρπιο. Καταναλώστε γευστικά λαχανικά και όσπρια. Τα καρύδια είναι θρεπτικά, αλλά όχι περισσότερο από μία χούφτα την ημέρα. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε ψωμί ολικής αλέσεως και κρασί, αλλά σε μέτριες ποσότητες.

  1. Οι τροφές είναι φρέσκες

Δεν θα χρειαστεί να αγοράσετε κατεψυγμένα φαγητά ούτε να καταναλώσετε κάτι στα γρήγορα. Ο βασικός στόχος είναι να καταναλώνετε τα  εποχιακά φαγητά που παρασκευάζονται με απλούς, λαχταριστούς τρόπους. Φτιάξτε μια νόστιμη σαλάτα με σπανάκι, αγγούρια και ντομάτες. Προσθέστε κλασικά ελληνικά υλικά όπως ελιές και τυρί φέτα. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μια σαλάτα πολύχρωμη γεμάτη με λαχανικά και παρμεζάνα.

  1. Μπορείτε να καταναλώνετε ψωμί

Αναζητήστε ένα καρβέλι φτιαγμένο με δημητριακά ολικής αλέσεως. Έχει περισσότερες πρωτεΐνες και μέταλλα και είναι γενικά πιο υγιεινό από το λευκό αλεύρι. Δοκιμάστε πίτα ολικής αλέσεως με λίγο ελαιόλαδο, χούμους ή ταχίνι.

  1. Τα λίπη δεν είναι απαγορευτικά

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βρείτε το καλό είδος. Μπορείτε να το βρείτε στα καρύδια, στις ελιές και το ελαιόλαδο. Τα λίπη αυτά (όχι τα κορεσμένα και trans που βρίσκονται στα επεξεργασμένα προϊόντα) προσθέτουν γεύση και βοηθούν στην καταπολέμηση ασθενειών από το διαβήτη μέχρι τον καρκίνο. Το πέστο βασιλικού επίσης αποτελεί μια νόστιμη και πλούσια επιλογή με θρεπτικές αξίες.

  1. Το μενού είναι πλούσιο

Είναι κάτι παραπάνω από ελληνική και ιταλική κουζίνα. Μπορείτε να βρείτε συνταγές από την Ισπανία, την Τουρκία, το Μαρόκο και άλλες χώρες. Επιλέξτε φαγητά που βασίζονται στα βασικά: άπαχο κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, με πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ελιές και δημητριακά ολικής αλέσεως.

  1. Τα μπαχαρικά είναι νόστιμα

Τα φύλλα δάφνης, ο κόλιανδρος, το δεντρολίβανο, το σκόρδο, το πιπέρι και η κανέλα προσθέτουν τέτοια γεύση που δεν θα χρειαστεί να προσθέσετε πολύ αλάτι. Μερικά έχουν επίσης οφέλη για την υγεία μας. Ο κόλιανδρος και το δεντρολίβανο έχουν αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά που καταπολεμούν τις ασθένειες. 

  1. Είναι εύκολο να το κάνετε και εσείς

Τα ελληνικά γεύματα είναι συνήθως μικρά, όπως για παράδειγμα οι μεζέδες. Μπορείτε να φτιάχνετε τους δικούς σας μεζέδες με τυρί, ελιές και καρύδια.

  1. Μπορείτε να πίνετε κρασί

Ένα ποτήρι κρασί με το γεύμα είναι σύνηθες σε πολλές μεσογειακές χώρες. Μερικές μελέτες δείχνουν ότι για μερικούς ανθρώπους έως και ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες και 2 ποτήρια για τους άνδρες μπορεί να είναι καλό για τη καρδιά τους. Το κόκκινο κρασί μπορεί να είναι πιο υγιεινό από το λευκό. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν είναι καλή επιλογή για εσάς.

  1. Δεν θα πεινάσετε

Θα έχετε την ευκαιρία να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε γεύση όπως ψητές γλυκοπατάτες, χούμους, και φασόλια. Η χώνεψη θα γίνεται πιο αργά με αποτέλεσμα να πεινάτε λιγότερο. Η πείνα δεν αποτελεί πρόβλημα εάν καταναλώνετε καρύδια, ελιές και τυρί χαμηλών λιπαρών. Η φέτα και το χαλούμι έχουν χαμηλότερα λιπαρά από το τσένταρ, αλλά είναι  νόστιμα και θρεπτικά.

  1. Μπορείτε να χάσετε βάρος

Θα νομίζατε ότι δεν μπορείτε να χάσετε βάρος εάν καταναλώνετε καρύδια, τυρί και ελιές. Αλλά αυτά τα βασικά υλικά της μεσογειακής διατροφής σας κάνουν να νιώθετε γεμάτοι και ικανοποιημένοι. Και αυτό θα σας βοηθήσει να ακολουθήσετε ένα σωστό πλάνο. Η τακτική άσκηση είναι σημαντικό μέρος του τρόπου ζωής σας.

  1. Η καρδιά σας θα σας ”ευχαριστεί”

Σχεδόν όλες οι τροφές σε αυτή τη διατροφή είναι καλές για την καρδιά σας. Το ελαιόλαδο και τα καρύδια βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερίνης. Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα φασόλια διατηρούν τις αρτηρίες καθαρές. Το ψάρι βοηθά στη μείωση των τριγλυκεριδίων και της αρτηριακής πίεσης. Ακόμη και ένα ποτήρι κρασί καθημερινά ίσως είναι καλό για τη καρδιά σας.

  1. Θα γίνετε πιο δυνατοί πνευματικά

Η ίδια επιλογή που προστατεύει την καρδιά σας είναι επίσης καλή για τον εγκέφαλο σας.  Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν τρώτε πια κακά λιπαρά και τυποποιημένα προϊόντα, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονές. Αντί αυτού , τα πλούσια σε αντιοξειδωτικά τρόφιμα καθιστούν αυτού το στυλ διατροφής μια φιλική προς τον εγκέφαλο διατροφή.

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμη καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας. Αν συμφωνείτε, υποθέτουμε ότι είστε σύμφωνος/η να δέχεστε cookies από αυτό το site.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a personaliza și imbunătăți experiența ta pe website-ul nostru.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες