10 τεχνικές χαλάρωσης που βοηθούν στην αντιμετώπιση του στρες

Η διαχείριση του στρες είναι κατά γενική ομολογία υπόθεση προσωπική! Καταρχήν πρέπει να παραδεχθούμε πως όλοι μας έχουμε στρες, απλά ο καθένας μας το χειρίζεται με διαφορετικό τρόπο. Το στρες είναι πολλές φορές δημιουργικό, κινητήριος δύναμη για την εκπλήρωση πολλών φιλοδοξιών. Το υπερβολικό όμως στρες συσσωρεύεται και σταδιακά επιβαρύνει την υγεία μας!

Είναι επίσης κοινό πως τις περισσότερες φορές δε καταλαβαίνουμε αν είμαστε αγχωμένοι, λόγω της καθημερινότητας και της επανάληψης συνηθειών που θεωρούμε πως είναι ΄΄φυσιολογικές΄΄΄, ενώ στην πραγματικότητα μας δυσκολεύουν σωματικά και συναισθηματικά.

Πως αντιλαμβάνεται το σώμα μας μια στρεσογόνο κατάσταση;

Το σώμα μας και τα όργανά του αντιδρούν άμεσα σε μια στρεσογόνο κατάσταση (οξεία ή χρόνια) υπερεκκρίνοντας ορμόνες. Το κεντρικό νευρικό σύστημα είναι υπεύθυνο για τις αντιδράσεις αυτές και δίνει εντολές στα υπόλοιπα όργανα να ανταποκριθούν.

Έτσι, για παράδειγμα, η καρδιά χτυπάει πιο γρήγορα και έντονα, τα αιμοφόρα αγγεία συστέλλονται και αυξάνουν την αρτηριακή πίεση, οι πνεύμονες υπερ-λειτουργούν,  με στόχο να προσφέρουν άμεσα οξυγόνο στον εγκέφαλο, ενώ και το ήπαρ παράγει επιπλέον γλυκόζη ως μέσο ενέργειας.

Το πεπτικό και το ανοσοποιητικό σύστημα επίσης επηρεάζονται, μια και ο οργανισμός τίθεται σε κατάσταση συναγερμού. Το αναπαραγωγικό σύστημα επίσης σε συνθήκες στρες μπαίνει στο περιθώριο, καθώς η επιβίωση θεωρείται πιο σημαντική από την αναπαραγωγή.

Τί μπορούμε λοιπόν να κάνουμε;

Μια πρώτη κίνηση προς την αντιμετώπιση του στρες είναι να αναγνωρίσουμε τις πραγματικές αιτίες που υποβόσκουν και αυτές να διαχειριστούμε με τρόπο αποφασιστικό και δυναμικό.

Μια δεύτερη κίνηση σημαντική είναι να βρούμε υποστηρικτικούς τρόπους βοήθειας προς την αντιμετώπιση του χρόνιου στρες (είναι η μορφή που συνήθως δε μπορούμε να ανακαλύψουμε έγκαιρα).

 

Μας αξίζει να χαλαρώσουμε, καθώς αυτό μας βοηθάει τόσο στη σωματική όσο  και στη ψυχική μας υγεία. Δε χρειάζεται να αφιερώσουμε καθημερινά περισσότερο από 15 λεπτά.

Δείτε παρακάτω μια λίστα με 10 έξυπνες και απλές τεχνικές χαλάρωσης:

1.ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ

Λίγα λεπτά άσκησης την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του άγχους. Η έρευνα δείχνει ότι ο καθημερινός διαλογισμός μπορεί να αλλάξει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου, καθιστώντας μας πιο ανθεκτικούς απέναντι στο άγχος. Είναι πολύ απλό. Καθίστε ευθεία με τα δύο πόδια στο πάτωμα. Κλείστε τα μάτια σας. Εστιάστε τη προσοχή σας στην απαγγελία – δυνατά ή σιωπηλά – με ένα θετικό μήνυμα όπως ¨Νιώθω γαλήνη¨ ή ¨Αγαπώ τον εαυτό μου¨. Τοποθετήστε το ένα σας χέρι στη κοιλιά για να συγχρονίσετε τις αναπνοές σας. Αφήστε κάθε σκέψη που σας αποσπά την προσοχή να πετάξει ψηλά και να χαθεί σαν σύννεφο.

2. ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΕ ΒΑΘΙΑ 

Κάντε ένα διάλλειμα πέντε λεπτών και εστιάστε στην αναπνοή σας. Καθίστε ευθεία, κλείστε τα μάτια σας και ακουμπήστε τη κοιλιά σας. Εισπνεύστε αργά μέσα από τη μύτη και αισθανθείτε την αναπνοή να ξεκινά από τη κοιλιά σας και να φτάνει μέχρι την κορυφή του κεφαλιού σας. Αντιστρέψτε τη διαδικασία καθώς εκπνέετε από το στόμα σας. ¨Η βαθιά αναπνοή μετριάζει τα αποτελέσματα του στρες επιβραδύνοντας τον καρδιακό ρυθμό και μειώνοντας την αρτηριακή σας πίεση¨, λέει η  ψυχολόγος   Judith Tutin, PhD, ειδική ευεξίας και υγείας στο πανεπιστήμιο της Ρώμης.   

3. ΖΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ

Δώστε στον εαυτό σας 5 λεπτά και επικεντρωθείτε σε μια μόνο συμπεριφορά με επίγνωση. Παρατηρήστε πως αισθάνεστε τον αέρα στο πρόσωπο σας και τα πόδια σας όταν περπατάτε στο έδαφος. Απολαύστε την υφή και τη γεύση κάθε φαγητού. Όταν ζείτε τη στιγμή και εστιάζετε στις αισθήσεις σας, θα πρέπει να αισθάνεστε λιγότερη ένταση.

4. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΓΥΡΟ ΣΑΣ

Ο κοινωνικός σας περίγυρος είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για την αντιμετώπιση του άγχους. Μιλήστε με άλλους – κατά προτίμηση πρόσωπο με πρόσωπο – ή τουλάχιστον στο τηλέφωνο. Μοιραστείτε τι σας συμβαίνει! Μπορείτε να λάβετε από τον άλλον μια νέα εκδοχή, διατηρώντας ταυτόχρονα την επικοινωνία σας δυνατή. 

5. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ

Μπορείτε να νιώσετε ψυχικά πως λειτουργεί το σώμα σας για να κατανοήσετε πως το άγχος το επηρεάζει καθημερινά. Ξαπλώστε ανάσκελα ή καθίστε με τα πόδια σας στο πάτωμα. Ξεκινήστε με τα δάχτυλα των ποδιών σας και φτάστε μέχρι την κορυφή της κεφαλή σας, παρατηρώντας πως αισθάνεται το σώμα σας.  

6. ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ

Τοποθετήστε μια ζεστή πετσέτα γύρω από το λαιμό σας και τους ώμους σας για 10 λεπτά. Κλείστε τα μάτια σας και χαλαρώστε το πρόσωπο, το λαιμό, το στήθος και τη πλάτη σας. Αφαιρέστε τη πετσέτα και χρησιμοποιήστε ένα μπαλάκι του τένις ή κάτι παρεμφερές για να διώξετε την ένταση.  

7. ΓΕΛΑΣΤΕ ΔΥΝΑΤΑ

Γελάστε βάζοντας την αγαπημένη σας κωμική σειρά, διαβάζοντας ένα κόμικς ή συνομιλώντας με κάποιον που σας κάνει να χαμογελάτε. 

8. ΒΑΛΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ

Το να ακούτε χαλαρωτική μουσική μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση , τον καρδιακό ρυθμό και το άγχος σας.  

9. ΒΑΛΤΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ

Όλα τα είδη γυμναστικής μπορούν να μειώσουν την κατάθλιψη και το άγχος. Μπορείτε να πάτε για τρέξιμο γύρω από το τετράγωνο του σπιτιού σας, να ανεβείτε μερικούς ορόφους της πολυκατοικίας σας με τις σκάλες είτε να κάνετε μερικές ασκήσεις με τα βαράκια στο σπίτι σας. 

10. ΝΑ ΝΙΩΘΕΤΕ ΕΥΓΝΩΜΩΝΕΣ

Δείτε τη ζωή από την θετική της πλευρά, εστιάστε στις γλυκές πινελιές!

Στους ανθρώπους σας, σε αυτούς που σας βοήθησαν να έχετε όλα αυτά που έχετε να είστε ευγνώμονες που είναι υγιείς!

Πολλές φορές βλέπουμε τα πάντα δεδομένα, αλλά όταν υπάρχει κίνδυνος να τα χάσουμε, εκεί διαπιστώνουμε την πραγματική τους αξία!

Κάτι που έχετε εσείς σήμερα και δεν το εκτιμάτε για κάποιον άλλο μπορεί να είναι όνειρο ζωής!

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμη καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας. Αν συμφωνείτε, υποθέτουμε ότι είστε σύμφωνος/η να δέχεστε cookies από αυτό το site.

Privacy Settings saved!
Setari permisiuni

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru. Dacă continuați, presupunem că sunteți de acord să primiți cookie-uri de pe acest site.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a personaliza și imbunătăți experiența ta pe website-ul nostru.

Utilizăm fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe website-ul nostru.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες